Jakie słodycze warto wybierać?

Zdrowa i zbilansowana dieta powinna opierać się przede wszystkim na świeżych warzywach, owcach, produktach pełnoziarnistych. Do tego warto dodać źródło białka… Ale co ze słodyczami czy musimy z nich całkowicie zrezygnować?

Słodko i z umiarem…

Możemy się oszukiwać, ale większość z nas lubi jeść słodycze. I nie ma w tym niczego złego, oczywiście, pod warunkiem że zachowamy zdrowy rozsądek. Słodycze powinny stanowić jedynie dodatek do pełnowartościowych posiłków. Jednak zdrowa osoba może bez wyrzutów sumienia cieszyć się ulubionymi smakołykami.

Jakie słodycze warto wybierać?

Kluczowe są upodobania nasze i naszych domowników.  Jednak należy  wziąć pod uwagę skład słodyczy. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że czekolada czekoladzie nie jest równa. Zwracajmy uwagę na zawartość kakao w tabliczce czekolady. Kolejna ważna kwestia to ilość cukru w składzie. Im wyższa pozycja la liście składników, tym więcej cukru w danym produkcie. Nie każdy też daje sobie sprawę, że cukier może występować pod różnymi nazwami. W popularnych marketach bez problemu znajdziemy słodycze, w których cukier występuje pod trzema różnymi nazwami. Zasada jest bardzo prosta. Im krótszy skład tym prawdopodobnie dany produkt jest zdrowszy.

A co z ciastem? Unikajmy tych, które sprzedawane są ww supermarketach. Zazwyczaj mają w sobie mnóstwo cukru, barwników i konserwantów. Najlepiej postawić na ciasta robione samodzielnie w domu. Wtedy jesteśmy w stu procentach pewni, co znajdziemy w składzie. Inna opcja to sprawdzona cukiernia.

Czy zastąpić Słodycze świąteczne?

Doskonałą alternatywą są świeże owoce. W marketach znajdziemy mnóstwo różnych opcji do wyboru. Od swojskich jabłek, aż po owoce egzotyczne, takie jak kaki czy karambola. Od czasu do czau możemy sobie pozwolić na suszone owoce i orzechy. Bakalie są smaczne i zdrowe, jednak znajdziemy w nich sporo kalorii. Dlatego jeśli zależy nam na zgubieniu zbędnych kilogramów powinniśmy raczej jadać je z rozsądkiem. Podobnie jak z gorzką czekoladą czy kawałkiem domowego ciasta.